Вітаю Вас, Гість
Методична робота

Проблема, над якою працює школа:

"Формування інформаційно-комунікаційної та комунікативної компетентностей учнів на засадах діяльнісного підходу як засіб розвитку творчої  особистості" 

Перспективний план роботи педагогічного колективу

  1. Етапи реалізації

І етап. Концептуально-організаційний (2014-2015н.р.)

Мета: ознайомлення педагогічного колективу з ключовими поняттями методичної проблеми школи «Формування інформаційно – комунікаційної та комунікативної компетентностей учнів на засадах діяльнісного підходу як засіб розвитку творчої особистості», визначення тенденцій розвитку педагогічного процесу в рамках реалізації проблеми.

Завдання:

  •  Діагностування та анкетування вчителів з метою виявлення труднощів і шляхів реалізації проблеми з метою визначення рівня готовності до реалізації інноваційної діяльності педагогів
  • Аналіз рівня інформатизації школи до початку реалізації проблеми
  • Визначення рівня комунікаційної компетентності педагогічних працівників
  • Створення умов для методичного вдосконалення педагогічних працівників
  • Створення системи шкільних інформаційних ресурсів (розробки уроків, методична література, мультимедійні проекти, база даних шкільної бібліотеки, медіатека тощо)
  • Висвітлення тематичної інформації серед учасників навчально-виховного процесу
  • Створення умов для забезпечення охорони здоров'я учнів, їхнього повноцінного фізичного розвитку й формування здорового способу життя

Шляхи реалізації:

Вид роботи

  •  

Форма узагальнення

Моніторинг рівня володіння ІКТ, рівня комунікативної компетентності педагогічними працівниками

Адміністрація, психолог

Нарада при директорові

 Підготовка та підвищення рівня кваліфікації педагогічних працівників

 В рамках програми «Школи – новатори»:

1. Проведення он-лайн-навчання для педагогічного колективу  школи за навчальним курсом:

  • Планування навчання на основі констатуючого дослідження
  • Розробка стратегії розвитку навчального закладу
  • Вивчення можливостей системних вдосконалень
  • Створення культури інноваційного розвитку.
  • Обмін ідеями та досвідом
  • Впровадження проекту
  • Аналіз поточних результатів
  • Стратегія постійного розвитку

 

2.Розробка рекомендацій на основі аналізу результатів першого року навчання      

Григорчук Л.С.

 

 

 

 

Заступники директора

  •  

Вивчення попиту працівників на відвідування семінарів за темами відповідно проблеми

Адміністрація, керівники МО

Засідання методичного об’єднання

Вивчення передових освітніх технологій

Заступники директора,

керівники МО

Творчі звіти,

портфоліо вчителів

Організація методичних заходів для опанування знаннями з вище зазначеної проблеми

  •  

Семінари, конференції, методична рада тощо

Організація співробітництва з відділом освіти, Рівненським ОІППО, вишами

  •  

Семінари, конференції, методична рада тощо

Проведення спільних заходів з навчальними закладами, які працюють за аналогічною проблематикою

  •  

Семінари, конференції, круглі столи тощо

Розробка інструкцій, методичних рекомендацій, порад з питань реалізації проблеми

  •  

Засідання педагогічної ради, методичної ради,наради, МО, методичні збірники, тощо

Моніторинг рівня технічного забезпечення навчального закладу

  •  

План розвитку матеріально –технічної бази школи

Висвітлення інформації щодо реалізації загальношкільної проблеми на сайті школи

  •  

Сайт школи

Створення динамічних, творчих, аналітичних груп, спрямованих на реалізацію проблеми

  •  

Робота в групах

Розробка й затвердження схеми інформаційного простору закладу

  •  

План роботи школи

Вивчення основної проблематики комунікативної активності учнів

Психолог, соціальний педагог

Нарада при директорові

Розвиток соціальної та комунікативної активності учнів

Педагогічні працівники

Навчально – виховна діяльність

 

Формування в учнів навичок використання ІКТ пріоритетно у навчальній діяльності з метою саморозвитку, самоосвіти.

Вчителі, класні керівники

Навчально – виховна діяльність

Проведення заходів із профілактики безпечного користування Інтернетом

Вчителі, класні керівники, психолог, соціальний педагог

Бесіди, класні години, батьківські збори, інш.

Організація співробітництва з дільничною лікарнею

Вчителі, класні керівники, психолог, соціальний педагог

Бесіди, класні години, батьківські збори, семінари-практикуми, інш.

Забезпечення педагогічних працівників матеріалами з проблем здорового способу життя і здоров’язбережувальних технологій

  •  

Індивідуальні консультації, бесіди, семінари

Очікувані результати: сформувати позитивне ставлення учасників навчально-виховного процесу до реалізації загальношкільної проблеми; мотивувати членів педагогічного колективу до вироблення власного бачення та шляхів реалізації методичної проблеми

ІІ етап. Реалізація проблеми (2015-2017н.р.)

Мета:створення ефективного механізму реалізації проблеми, формування інформаційно-комунікаційних та комунікативних компетентностей шляхом упровадження в навчально-виховний процес інноваційних технологій навчання та виховання учнів

Завдання:

  • Розвиток інформаційної культури і комп’ютерної грамотності вчителів.
  • Розвиток комунікативних компетентностей учасників навчально-виховного процесу.
  • Впровадження в навчальний процес методів і форм роботи у практичній діяльності вчителя та учня.
  • Створення, ведення та поповнення банку даних вчителів , що запроваджують у системі інформаційно-комунікаційні та комунікативні технології.
  • Вивчення, узагальнення та запозичення педагогічного досвіду з упровадження технологій, розробка та апробація методів, аналіз проміжних результатів.
  • Практичне застосування інформаційних технологій в навчально – виховному процесі та управлінській діяльності закладу.
  • Формування толерантного шкільного середовища.

Шляхи реалізації:

Вид роботи

  •  

Форма узагальнення

Підготовка та підвищення рівня кваліфікації педагогічних працівників

 1. Проведення он-лайн-навчання для педагогічного колективу  школи за навчальним курсом:

  • Планування навчання на основі констатуючого дослідження.
  • Розробка стратегії розвитку навчального закладу.
  • Вивчення можливостей системних вдосконалень.
  • Створення культури інноваційного розвитку.
  • Обмін ідеями та досвідом.
  • Впровадження проекту.
  • Аналіз поточних результатів.
  • Стратегія постійного розвитку.

Григорчук Л.С.

 

 

 

  •  
  •  

Психолого-педагогічна підтримка процесу впровадження загальношкільної  проблеми

 

Адміністрація, психолог

Консультації, психолого-педагогічні семінари, практикуми

Організація співробітництва з дільничною лікарнею

Вчителі, класні керівники, психолог, соціальний педагог

Бесіди, класні години, батьківські збори, семінари-практикуми, інш.

Забезпечення педагогічних працівників матеріалами з проблем здорового способу життя і здоров’язбережувальних технологій

  •  

Індивідуальні консультації, бесіди, семінари

 

 

Робота з учнями щодо пропаганди здорового способу життя

Вчителі, класні керівники, психолог, соціальний педагог

Бесіди, класні години, батьківські збори, семінари-практикуми, інш

Проведення методичних заходів з метою розвитку комунікаційної культури та навичок ефективної комунікації педагогів

 

  •  

Засідання педагогічної ради, методичної ради,наради, МО, тощо

Проведення інструктивно – методичних заходів з метою  розвитку інформаційної культури і комп’ютерної грамотності вчителів

 

 

  •  

Засідання педагогічної ради, методичної ради,наради, МО, тощо

Самоосвіта педагогічних працівників з окремих аспектів загальношкільної проблеми

  •  

Творчі звіти

Впровадження навчальних програм з ІКТ підтримкою

Педагогічні працівники

Навчальні заняття, виховні заходи

Проведення виховних заходів, спрямованих на розвиток комунікативних компетенцій учнів

Шеремет Н.К.

Лук’янчук Н.С

Класні керівники

План роботи школи

Проведення та залучення до участі учнів у тренінгових заняттях з розвитку особистісних складових:

•        толерантність;

•        висока комунікативність;

•        творча активність;

•        рефлективність;

•        емпативність;

•        сенситивність

Психолог, соціальний педагог, класні керівники

План роботи

Використання  інтерактивних технологій навчання учнів з метою розвтку комунікаційних компетенцій  (усне та писемне мовлення, ораторські здібності, само презентація, робота в групі, інш.)

  •  

Книга контролю

Проведення уроків, виховних заходів із запровадженням ІКТ

 

Педагогічні працівники

План роботи школи, календарно –тематичні плани

 

Фронтальне відвідування уроків із наступним аналізом з метою визначення рівня практичного розв’язання проблеми вчителями школи

 

Адміністрація, методична рада

Книга контролю, наради, засідання МО

Взаємовідвідування уроків, виховних заходів із метою запозичення кращого досвіду реалізації проблеми, з наступним аналізом

 

  •  

Засідання МО

Формування у учнів навичок оптимального використання ІКТ в навчальній діяльності

Педагогічні працівники

Навчальні заняття

Формування у учнів комунікативних компетентностей.

Педагогічні працівники

Навчально - виховна діяльність

Участь педагогічних працівників у тематичних конкурсах, підготовка учнів до участі у тематичних конкурсах

Адміністрація, педагогічні працівники

Педагогічні ради, методична рада, засідання МО

Оптимізація роботи шкільної бібліотеки, створення єдиного інформаційного середовища

Адміністрація, бібліотекар школи

Педагогічна рада

Інформування батьківської громади школи про хід реалізації загальношкільної проблеми

  •  

Рада школи, батьківські збори

Організація просвітницької роботи з батьківською громадою з тематики загальношкільної проблеми

Шеремет Н.К.

Лук’янчук Н.С

Класні керівники

Батьківські збори, батьківський лекторій

Накопичення  шкільних інформаційних ресурсів ( розробки уроків, виховних заходів, методична література, мультимедійні проекти,база даних шкільної бібліотеки, медіатека тощо)

Адміністрація, керівники МО

Методичний кабінет

Співробітництво з відділом освіти та Рівненським ОІППО, вишами

  •  

Семінари, конференції, методична рада тощо

Взаємовідвідування заходів з навчальними закладами, які працюють за аналогічною проблематикою

  •  

Семінари, конференції, круглі столи тощо

Інформативне наповнення шкільного сайту

Кукса В.В.

Сайт школи

Аналіз результатів, проміжне коректування планів

      Адміністрація

Педагогічна рада, методична рада, Рада школи

Очікувані результати:особистісне сприяння та засвоєння учасниками освітнього процесу сутності та науково-теоретичних засад загальношкільної проблеми, практичне використання педагогами досягнень науки, передового педагогічного досвіду, підвищення ефективності самоосвітньої діяльності педагогів

ІІІ етап. Набуття досвіду (2017-2018н.р.)

Мета: апробація напрацьованого в особистій практиці, рефлексія особистої діяльності.

Завдання:

  • Розробка, апробація та впровадження комплексу методичного забезпечення в навчально-виховний процес
  • Діагностування, аналіз проміжних результатів.

Вид роботи

  •  

Форма узагальнення

Моніторинг особистого професійного зростання вчителів

Заступники директора

Портфоліо, творчі звіти

Ситематизація інформаційних ресурсів закладу

Заступники директора

Медіатеки та інш.

Впровадження навчальних програм з ІКТ – підтримкою

 

Методична рада

Організація внутрішньої системи підтримки обміну досвідом ІКТ

Козаченко Л.О.

Науково – практичні семінари, консультації

Поширення позитивного досвіду вчителів – новаторів

 Козаченко Л.О

Педагогічні ради, методична рада, наради, засідання МО

Сприяння оптимальному використанню ІКТ в навчальній діяльності учнів школи

Адміністрація, вчителі

Навчально- виховна дільність

Організація та проведення виховних, навчальних занять заходів спрямованих на розвиток письмової та усної комунікації, навичок роботи в групі,самопрезентації, ораторського мистецтва  учнів

Педагогічні працівники

Навчально- виховна дільність

Сприяння застосуванню учнями  комунікативних компетентностей .

Адміністрація, вчителі

Навчально- виховна дільність

Сприяння та залучення учнів до участі у інтернет – проектах.

Вчителі, класні керівник, керівники гуртків

Навчально- виховна дільність

Використання засобів сучасних інформаційних технологій у проектно – дослідницькій і конкурсній діяльності учнів

 

Вчителі, класні керівники, керівники гуртків

 

Навчально- виховна дільність

Створення умов для самореалізації і підвищення ІКТ – компетентності учнів

 

Вчителі, класні керівники, керівники гуртків

 

Навчально- виховна дільність

 

 

Інформативне наповнення шкільного сайту

Кукса В.В.

Сайт школи

Організація співробітництва з дільничною лікарнею

Вчителі, класні керівники, психолог, соціальний педагог

Бесіди, класні години, батьківські збори, семінари-практикуми, інш.

Забезпечення педагогічних працівників матеріалами з проблем здорового способу життя і здоров’язбережувальних технологій

  •  

Індивідуальні консультації, бесіди, семінари

Робота з учнями щодо пропаганди здорового способу життя

Вчителі, класні керівники, психолог, соціальний педагог

Бесіди, класні години, батьківські збори, семінари-практикуми, інш.

       

Очікувані результати: підвищення професійної майстерності, творчого потенціалу педагогів, використання набутого досвіду, реалізація програми в практиці роботи всіх ланок школи

ІV. Узагальнення результатів (2018-2019н.р.)

Мета: вивчення результативності реалізації науково-методичної проблеми, проектування

Завдання:

  • Моніторинг результатів, комплексний аналіз результатів дослідження,
  • Узагальнення та оформлення матеріалів.
  • Впровадження результатів дослідження.
  • Створення єдиного інформаційного простору закладу освіти з подальшою інтеграцією в систему відкритої освіту.

Вид роботи

  •  

Форма узагальнення

Оснащення предметних кабінетів інтерактивним устаткуванням

  •  

Розвитку матеріально – технічної бази школи

Практичне застосування педагогами та учнями ІКТ в навчально – виховному процесі

Педагогічні працівники

Навчально – виховна діяльність

Впровадження дистанційної освіти

  •  

Навчально – виховна діяльність

Створення умов для взаємодії школи з родинної в тому числі через єдиний інформаційний простір

  •  

класні керівники

Сайт школи

Створення толерантного освітнього середовища в навчальному закладі

Учасники НВП

Навчально – виховна діяльність

Формування інформаційної та комунікаційної культури учасників навчально – виховного процесу

Учасники НВП

Навчально – виховна діяльність

Моніторинг очікуваних результатів

Козаченко Л.О

Педагогічні ради, методичні ради, Рада школи

Організація співробітництва з дільничною лікарнею

Вчителі, класні керівники, психолог, соціальний педагог

Бесіди, класні години, батьківські збори, семінари-практикуми, інш.

Забезпечення педагогічних працівників матеріалами з проблем здорового способу життя і здоров’язбережувальних технологій

  •  

Індивідуальні консультації, бесіди, семінари

Робота з учнями щодо пропаганди здорового способу життя

Вчителі, класні керівники, психолог, соціальний педагог

Бесіди, класні години, батьківські збори, семінари-практикуми, інш

Моніторинг досліджень із питань обізнаності дітей щодо негативних чинників, які випливають на здоров'я

Психолог

Виховна діяльність

Очікуванні результати: підвищення педагогічної майстерності вчителів, підвищення якості освітнього процесу, поширення досвіду роботи школи