Цікаво! |
2012.04.30 14:37:00 2012.04.27 19:25:00 2012.04.27 11:05:00 2012.04.26 19:15:00 |
Проблема, над якою працює школа:
"Формування інформаційно-комунікаційної та комунікативної компетентностей учнів на засадах діяльнісного підходу як засіб розвитку творчої особистості"
Перспективний план роботи педагогічного колективу
- Етапи реалізації
І етап. Концептуально-організаційний (2014-2015н.р.)
Мета: ознайомлення педагогічного колективу з ключовими поняттями методичної проблеми школи «Формування інформаційно – комунікаційної та комунікативної компетентностей учнів на засадах діяльнісного підходу як засіб розвитку творчої особистості», визначення тенденцій розвитку педагогічного процесу в рамках реалізації проблеми.
Завдання:
- Діагностування та анкетування вчителів з метою виявлення труднощів і шляхів реалізації проблеми з метою визначення рівня готовності до реалізації інноваційної діяльності педагогів
- Аналіз рівня інформатизації школи до початку реалізації проблеми
- Визначення рівня комунікаційної компетентності педагогічних працівників
- Створення умов для методичного вдосконалення педагогічних працівників
- Створення системи шкільних інформаційних ресурсів (розробки уроків, методична література, мультимедійні проекти, база даних шкільної бібліотеки, медіатека тощо)
- Висвітлення тематичної інформації серед учасників навчально-виховного процесу
- Створення умов для забезпечення охорони здоров'я учнів, їхнього повноцінного фізичного розвитку й формування здорового способу життя
Шляхи реалізації:
Вид роботи |
|
Форма узагальнення |
Моніторинг рівня володіння ІКТ, рівня комунікативної компетентності педагогічними працівниками |
Адміністрація, психолог |
Нарада при директорові |
Підготовка та підвищення рівня кваліфікації педагогічних працівників В рамках програми «Школи – новатори»: 1. Проведення он-лайн-навчання для педагогічного колективу школи за навчальним курсом:
2.Розробка рекомендацій на основі аналізу результатів першого року навчання |
Григорчук Л.С.
Заступники директора |
|
Вивчення попиту працівників на відвідування семінарів за темами відповідно проблеми |
Адміністрація, керівники МО |
Засідання методичного об’єднання |
Вивчення передових освітніх технологій |
Заступники директора, керівники МО |
Творчі звіти, портфоліо вчителів |
Організація методичних заходів для опанування знаннями з вище зазначеної проблеми |
|
Семінари, конференції, методична рада тощо |
Організація співробітництва з відділом освіти, Рівненським ОІППО, вишами |
|
Семінари, конференції, методична рада тощо |
Проведення спільних заходів з навчальними закладами, які працюють за аналогічною проблематикою |
|
Семінари, конференції, круглі столи тощо |
Розробка інструкцій, методичних рекомендацій, порад з питань реалізації проблеми |
|
Засідання педагогічної ради, методичної ради,наради, МО, методичні збірники, тощо |
Моніторинг рівня технічного забезпечення навчального закладу |
|
План розвитку матеріально –технічної бази школи |
Висвітлення інформації щодо реалізації загальношкільної проблеми на сайті школи |
|
Сайт школи |
Створення динамічних, творчих, аналітичних груп, спрямованих на реалізацію проблеми |
|
Робота в групах |
Розробка й затвердження схеми інформаційного простору закладу |
|
План роботи школи |
Вивчення основної проблематики комунікативної активності учнів |
Психолог, соціальний педагог |
Нарада при директорові |
Розвиток соціальної та комунікативної активності учнів |
Педагогічні працівники |
Навчально – виховна діяльність
|
Формування в учнів навичок використання ІКТ пріоритетно у навчальній діяльності з метою саморозвитку, самоосвіти. |
Вчителі, класні керівники |
Навчально – виховна діяльність |
Проведення заходів із профілактики безпечного користування Інтернетом |
Вчителі, класні керівники, психолог, соціальний педагог |
Бесіди, класні години, батьківські збори, інш. |
Організація співробітництва з дільничною лікарнею |
Вчителі, класні керівники, психолог, соціальний педагог |
Бесіди, класні години, батьківські збори, семінари-практикуми, інш. |
Забезпечення педагогічних працівників матеріалами з проблем здорового способу життя і здоров’язбережувальних технологій |
|
Індивідуальні консультації, бесіди, семінари |
Очікувані результати: сформувати позитивне ставлення учасників навчально-виховного процесу до реалізації загальношкільної проблеми; мотивувати членів педагогічного колективу до вироблення власного бачення та шляхів реалізації методичної проблеми
ІІ етап. Реалізація проблеми (2015-2017н.р.)
Мета:створення ефективного механізму реалізації проблеми, формування інформаційно-комунікаційних та комунікативних компетентностей шляхом упровадження в навчально-виховний процес інноваційних технологій навчання та виховання учнів
Завдання:
- Розвиток інформаційної культури і комп’ютерної грамотності вчителів.
- Розвиток комунікативних компетентностей учасників навчально-виховного процесу.
- Впровадження в навчальний процес методів і форм роботи у практичній діяльності вчителя та учня.
- Створення, ведення та поповнення банку даних вчителів , що запроваджують у системі інформаційно-комунікаційні та комунікативні технології.
- Вивчення, узагальнення та запозичення педагогічного досвіду з упровадження технологій, розробка та апробація методів, аналіз проміжних результатів.
- Практичне застосування інформаційних технологій в навчально – виховному процесі та управлінській діяльності закладу.
- Формування толерантного шкільного середовища.
Шляхи реалізації:
Вид роботи |
|
Форма узагальнення |
Підготовка та підвищення рівня кваліфікації педагогічних працівників 1. Проведення он-лайн-навчання для педагогічного колективу школи за навчальним курсом:
|
Григорчук Л.С.
|
|
Психолого-педагогічна підтримка процесу впровадження загальношкільної проблеми
|
Адміністрація, психолог |
Консультації, психолого-педагогічні семінари, практикуми |
Організація співробітництва з дільничною лікарнею |
Вчителі, класні керівники, психолог, соціальний педагог |
Бесіди, класні години, батьківські збори, семінари-практикуми, інш. |
Забезпечення педагогічних працівників матеріалами з проблем здорового способу життя і здоров’язбережувальних технологій |
|
Індивідуальні консультації, бесіди, семінари
|
Робота з учнями щодо пропаганди здорового способу життя |
Вчителі, класні керівники, психолог, соціальний педагог |
Бесіди, класні години, батьківські збори, семінари-практикуми, інш |
Проведення методичних заходів з метою розвитку комунікаційної культури та навичок ефективної комунікації педагогів |
|
Засідання педагогічної ради, методичної ради,наради, МО, тощо |
Проведення інструктивно – методичних заходів з метою розвитку інформаційної культури і комп’ютерної грамотності вчителів
|
|
Засідання педагогічної ради, методичної ради,наради, МО, тощо |
Самоосвіта педагогічних працівників з окремих аспектів загальношкільної проблеми |
|
Творчі звіти |
Впровадження навчальних програм з ІКТ підтримкою |
Педагогічні працівники |
Навчальні заняття, виховні заходи |
Проведення виховних заходів, спрямованих на розвиток комунікативних компетенцій учнів |
Шеремет Н.К. Лук’янчук Н.С Класні керівники |
План роботи школи |
Проведення та залучення до участі учнів у тренінгових заняттях з розвитку особистісних складових: • толерантність; • висока комунікативність; • творча активність; • рефлективність; • емпативність; • сенситивність |
Психолог, соціальний педагог, класні керівники |
План роботи |
Використання інтерактивних технологій навчання учнів з метою розвтку комунікаційних компетенцій (усне та писемне мовлення, ораторські здібності, само презентація, робота в групі, інш.) |
|
Книга контролю |
Проведення уроків, виховних заходів із запровадженням ІКТ
|
Педагогічні працівники |
План роботи школи, календарно –тематичні плани
|
Фронтальне відвідування уроків із наступним аналізом з метою визначення рівня практичного розв’язання проблеми вчителями школи |
Адміністрація, методична рада |
Книга контролю, наради, засідання МО |
Взаємовідвідування уроків, виховних заходів із метою запозичення кращого досвіду реалізації проблеми, з наступним аналізом |
|
Засідання МО |
Формування у учнів навичок оптимального використання ІКТ в навчальній діяльності |
Педагогічні працівники |
Навчальні заняття |
Формування у учнів комунікативних компетентностей. |
Педагогічні працівники |
Навчально - виховна діяльність |
Участь педагогічних працівників у тематичних конкурсах, підготовка учнів до участі у тематичних конкурсах |
Адміністрація, педагогічні працівники |
Педагогічні ради, методична рада, засідання МО |
Оптимізація роботи шкільної бібліотеки, створення єдиного інформаційного середовища |
Адміністрація, бібліотекар школи |
Педагогічна рада |
Інформування батьківської громади школи про хід реалізації загальношкільної проблеми |
|
Рада школи, батьківські збори |
Організація просвітницької роботи з батьківською громадою з тематики загальношкільної проблеми |
Шеремет Н.К. Лук’янчук Н.С Класні керівники |
Батьківські збори, батьківський лекторій |
Накопичення шкільних інформаційних ресурсів ( розробки уроків, виховних заходів, методична література, мультимедійні проекти,база даних шкільної бібліотеки, медіатека тощо) |
Адміністрація, керівники МО |
Методичний кабінет |
Співробітництво з відділом освіти та Рівненським ОІППО, вишами |
|
Семінари, конференції, методична рада тощо |
Взаємовідвідування заходів з навчальними закладами, які працюють за аналогічною проблематикою |
|
Семінари, конференції, круглі столи тощо |
Інформативне наповнення шкільного сайту |
Кукса В.В. |
Сайт школи |
Аналіз результатів, проміжне коректування планів |
Адміністрація |
Педагогічна рада, методична рада, Рада школи |
Очікувані результати:особистісне сприяння та засвоєння учасниками освітнього процесу сутності та науково-теоретичних засад загальношкільної проблеми, практичне використання педагогами досягнень науки, передового педагогічного досвіду, підвищення ефективності самоосвітньої діяльності педагогів
ІІІ етап. Набуття досвіду (2017-2018н.р.)
Мета: апробація напрацьованого в особистій практиці, рефлексія особистої діяльності.
Завдання:
- Розробка, апробація та впровадження комплексу методичного забезпечення в навчально-виховний процес
- Діагностування, аналіз проміжних результатів.
Вид роботи |
|
Форма узагальнення |
|
Моніторинг особистого професійного зростання вчителів |
Заступники директора |
Портфоліо, творчі звіти |
|
Ситематизація інформаційних ресурсів закладу |
Заступники директора |
Медіатеки та інш. |
|
Впровадження навчальних програм з ІКТ – підтримкою |
|
Методична рада |
|
Організація внутрішньої системи підтримки обміну досвідом ІКТ |
Козаченко Л.О. |
Науково – практичні семінари, консультації |
|
Поширення позитивного досвіду вчителів – новаторів |
Козаченко Л.О |
Педагогічні ради, методична рада, наради, засідання МО |
|
Сприяння оптимальному використанню ІКТ в навчальній діяльності учнів школи |
Адміністрація, вчителі |
Навчально- виховна дільність |
|
Організація та проведення виховних, навчальних занять заходів спрямованих на розвиток письмової та усної комунікації, навичок роботи в групі,самопрезентації, ораторського мистецтва учнів |
Педагогічні працівники |
Навчально- виховна дільність |
|
Сприяння застосуванню учнями комунікативних компетентностей . |
Адміністрація, вчителі |
Навчально- виховна дільність |
|
Сприяння та залучення учнів до участі у інтернет – проектах. |
Вчителі, класні керівник, керівники гуртків |
Навчально- виховна дільність |
|
Використання засобів сучасних інформаційних технологій у проектно – дослідницькій і конкурсній діяльності учнів |
Вчителі, класні керівники, керівники гуртків |
Навчально- виховна дільність |
|
Створення умов для самореалізації і підвищення ІКТ – компетентності учнів |
Вчителі, класні керівники, керівники гуртків |
Навчально- виховна дільність |
|
|
|
||
Інформативне наповнення шкільного сайту |
Кукса В.В. |
Сайт школи |
|
Організація співробітництва з дільничною лікарнею |
Вчителі, класні керівники, психолог, соціальний педагог |
Бесіди, класні години, батьківські збори, семінари-практикуми, інш. |
|
Забезпечення педагогічних працівників матеріалами з проблем здорового способу життя і здоров’язбережувальних технологій |
|
Індивідуальні консультації, бесіди, семінари |
|
Робота з учнями щодо пропаганди здорового способу життя |
Вчителі, класні керівники, психолог, соціальний педагог |
Бесіди, класні години, батьківські збори, семінари-практикуми, інш. |
|
Очікувані результати: підвищення професійної майстерності, творчого потенціалу педагогів, використання набутого досвіду, реалізація програми в практиці роботи всіх ланок школи
ІV. Узагальнення результатів (2018-2019н.р.)
Мета: вивчення результативності реалізації науково-методичної проблеми, проектування
Завдання:
- Моніторинг результатів, комплексний аналіз результатів дослідження,
- Узагальнення та оформлення матеріалів.
- Впровадження результатів дослідження.
- Створення єдиного інформаційного простору закладу освіти з подальшою інтеграцією в систему відкритої освіту.
Вид роботи |
|
Форма узагальнення |
Оснащення предметних кабінетів інтерактивним устаткуванням |
|
Розвитку матеріально – технічної бази школи |
Практичне застосування педагогами та учнями ІКТ в навчально – виховному процесі |
Педагогічні працівники |
Навчально – виховна діяльність |
Впровадження дистанційної освіти |
|
Навчально – виховна діяльність |
Створення умов для взаємодії школи з родинної в тому числі через єдиний інформаційний простір |
класні керівники |
Сайт школи |
Створення толерантного освітнього середовища в навчальному закладі |
Учасники НВП |
Навчально – виховна діяльність |
Формування інформаційної та комунікаційної культури учасників навчально – виховного процесу |
Учасники НВП |
Навчально – виховна діяльність |
Моніторинг очікуваних результатів |
Козаченко Л.О |
Педагогічні ради, методичні ради, Рада школи |
Організація співробітництва з дільничною лікарнею |
Вчителі, класні керівники, психолог, соціальний педагог |
Бесіди, класні години, батьківські збори, семінари-практикуми, інш. |
Забезпечення педагогічних працівників матеріалами з проблем здорового способу життя і здоров’язбережувальних технологій |
|
Індивідуальні консультації, бесіди, семінари |
Робота з учнями щодо пропаганди здорового способу життя |
Вчителі, класні керівники, психолог, соціальний педагог |
Бесіди, класні години, батьківські збори, семінари-практикуми, інш |
Моніторинг досліджень із питань обізнаності дітей щодо негативних чинників, які випливають на здоров'я |
Психолог |
Виховна діяльність |
Очікуванні результати: підвищення педагогічної майстерності вчителів, підвищення якості освітнього процесу, поширення досвіду роботи школи